Block: article_intro

Björn Frantzén och Jon Hillgren har båda satt Sverige på världskartan inom mat och dryck. De båda parterna hoppas att genom samarbetet kunna lyfta Sveriges dryckes- och matkultur.

– Vi har haft ögonen på varandra länge och jag började tidigt använda Hernö Gin på mina restauranger. Både vi som personer och våra respektive team delar ambitionen att aldrig vara helt nöjda, vi vill leverera något som är det absolut bästa tänkbara som gästen kan få i respektive kategori. Mat och dryck är en upplevelse och där vi båda vill leverera i världsklass, säger Björn Frantzén.

Hernö Gin har gjort flera samarbeten tidigare, men detta blir det största sedan start och det första som kommer ha ett helt eget gemensamt koncept.

– Vi har båda samma driv, kärlek för nordiska smaker, syn på råvaror och passion för hantverket. Det här är ett första steg på ett långsiktigt samarbete där vi tillsammans kan hjälpas åt att lyfta den svenska mat- och dryckeskulturen både nationellt- och internationellt, säger Jon Hillgren, grundare av Hernö Gin.

Samarbetet lanseras den 5 mars.

Boka bord på Frantzén.

Block: author

Related Posts